donderdag 4 september 2008

Klusvrouw???


Klusvrouw zelf omgebouwd
HARDENBERG -
Corry van Haperen, De Klusvrouw uit Hardenberg die opzien baart met haar eigen klusbedrijf, ging vroeger door het leven als Kees en liet zich later ombouwen tot vrouw.

De 60-jarige bouwvakster is sinds 2005 zowel ,,geestelijk als lichamelijk helemaal vrouw", zo bevestigt ze tegenover deze krant. ,,Het enige wat ontbreekt is een baarmoeder. Ik ben door een heel diep dal gegaan. Ik wens het niemand toe. Liefst wil ik mijn verleden achter me laten, maar dat kan eigenlijk niet."
Tegenwoordig voldoende zeker over haar identiteit, trekt Corry sinds enige maanden de aandacht in een grijze bus met roze letters 'De Klusvrouw' erop, waarmee ze door de provincie rijdt. ,,Ik heb me altijd al vrouw gevoeld en ik denk ook als een vrouw. Sinds enkele jaren ga ik dus ook volledig als vrouw de bouwplaatsen op en dat is niet altijd makkelijk geweest. Wat komt die vrouw hier doen, dacht menigeen."
De recente media-aandacht heeft haar veel positieve reacties opgeleverd, maar er kwamen ook negatieve geluiden. Zo wordt vanuit haar woonplaats kritiek geuit op het feit dat ze haar vroegere gezin in de steek heeft gelaten.
,,Maar zo is het helemaal niet gegaan. Ik ben juist in de steek gelaten. Er loopt nu nog steeds een procedure met advocaten over de alimentatie. Heel vervelend allemaal. Maar sinds ik mijn vaste opdrachtgever kwijt ben, heb ik gewoon weinig inkomenszekerheid."
Nu alles in de openheid is, hoopt Corry nog maar een ding. ,,Ik kan alleen maar wensen dat mensen me als een voorvechtster zien om te zijn wie je bent."
www.telegraaf.nl/binnenland

Geen opmerkingen: