woensdag 15 oktober 2008

SNUF SNUF SNUF........


Eden Hotel Group gebruikt in enkele van haar hotels aroma’s in de lobby. Geurfabrikant AllSens deed onderzoek naar de effecten van geur in het Restaurant van de Toekomst.
‘Sinds enkele maanden begeuren wij de lobby. In de ochtend een vanille-aroma en daarna een seizoensaroma. Heerlijk! Net even dat beetje meer’, aldus general manager Claire van Campen van het Eden Amsterdam American Hotel.Ook het Eden Rembrandt Square Hotel, Eden Hotel Amsterdam en het Eden Savoy Hotel Rotterdam hebben gekozen voor geurbeleving in hun lobby.‘Een aangenaam ruikende lobby of entree zorgt meteen voor sympathie. De gast voelt zich snel prettig en ontspannen. Het is de nieuwe dimensie in hospitality’, aldus Hans Burgers van AllSens. ‘De sfeer wordt versterkt met onze Business Aroma’s. Van elegant, energiek, prettig, romantisch tot eetlustopwekkend. Met de feestmaand in het vooruitzicht zorgt natuurlijk de kerstgeur voor de extra ambiance.’In het Restaurant van de Toekomst van de Wageningen Universiteit worden diverse onderzoeken gedaan naar de effecten van geur op mensen: bij welke geuren en bij welk geurniveau voelt de gast zich ontspannen, krijgt hij eetlust, voelt hij zich geconcentreerder, vitaler.75 procent van onze dagelijkse emoties wordt bepaald door wat we ruiken. Lekkere geuren kunnen je humeur een flinke ‘boost’ geven. Uit de onderzoeken is inmiddels gebleken dat geur een positieve invloed kan hebben op het welbevinden en het gedrag van mensen.
(http://www.missethoreca.nl/)

Geen opmerkingen: